tirsdag den 8. november 2011

Terapeutisk rumdeler

Mit første indlæg på min nyoprettede terapeutisk blog må omhandle det terapeutiske rum. For hvor går grænserne for dét rum og hvilke rum bevæger terapien sig henimod i denne tid? Som baggrund for min blog har jeg valgt en standardbaggrund. Dét, der tiltalte mig ved baggrunden var, at den mindede mig om scenografien fra filmen: Kongens store tale. Filmen omhandler det terapeutiske og pædagogiske arbejde, den fallerede skuespiller har med Kongen og hans talebesvær. Det terapeutiske arbejde finder sted i spartanske omgivelser (minder om min baggrund). Skuespilleren tager kongen hjem i sit personlige arbejdsrum i hans hjem. Er det personlige terapirum umoderne? Trænger det til en mental opdatering? I disse multi mediemuligheder skabes der rum i mange tidligere utænkelige sammenhænge. Man kan lave terapi over nettet. Der er flere af min terapeutkolleger, der benytter sig af denne metode og hvorfor ikke? Mine overvejelser går i retning af, hvordan en cyberkonsultation vil indvirke på relationen klient og terapeut imellem. Hvis du som læser har en holdning til cyberkonsultationer, så skriv venligst en kommentar til min blog.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar